Grupa B

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Kształcenie na odległość

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 25.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

Temat tygodnia : Święto rodziców.

1.Poproście Rodziców, aby wyciągnęli z szuflady albumy i pokazali wam ich zdjęcia z dzieciństwa. Porównajcie wygląd wasz i Rodziców.

2.Posłuchaj piosenki „Tango dla mamy”

https://youtu.be/yE3UE-cuXX8

3.Nauka wiersza Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata.

 

  • Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest…

Kartony z napisami Mama jest…Tata jest…, flamaster.

Dziecko kończy zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych), Rodzic zapisuje propozycje dziecka wokół napisów, wspólnie z R. odczytaj napisy, wskaż podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty.

Słuchanie wiersza czytanego przez Rodzica.

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Porozmawiaj z Rodzicem na temat wiersza:

- Kim dla dzieci jest mama i tata?

- Za co dzieci dziękują rodzicom?

Rodzic recytuje wiersz, a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów.

Mama i Tata to świat nasz…  (cały),

ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),

to dobre, czułe, pomocne (ręce)

i kochające najmocniej(serce).

To są wyprawy do kraju… (baśni),

wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),

loty huśtawką, prawie do(słońca)

oraz cierpliwość co nie ma… (końca).

Kochana Mamo, Kochany… (Tato)

dzisiaj dziękować chcemy Wam…(za to),

 że nas kochacie, że o nas(dbacie)

i wszystkie psoty nam(wybaczacie).

 Próba nauki wiersza na pamięć fragmentami.

3.Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy.

Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.

4.Zabawa muzyczno-ruchowa Układamy serduszko.

Piosenka Tango dla mamy(YouTube), dla  dziecka: kolorowy sznurek (o długości 50–7 cm).

Dziecko przy nagraniu piosenki porusza się tanecznym krokiem po pokoju. W rękach trzyma kolorowy sznurek. Podczas przerwy w grze układają z niego na podłodze sylwetę serduszka. Powrót muzyki jest sygnałem do tanecznego poruszania się.

5.Serduszko z czerwonego papieru – praca plastyczna.

Narysuj samodzielnie serduszko na czerwonym papierze, wytnij, możesz cos na nim narysować.

6.Ułóż zdrobnienia do słów: mama, tata.

Pozdrawiam

25
05.2020

Kształcenie na odległość

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 22.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

1.Dokończ rymowanki o łące.

 Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno…  (łąka)

Czerwone jak gotowane raki – to…  (maki)

Ma żółty środek, białe płatki, łodyga u niej wiotka. Ten łąkowy kwiat to…  (stokrotka)

 

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka…  (biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle!  Nie, to…  (motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna…  (osa)

Lata, lata obok czoła. To miodna…  (pszczoła)

2. Posłuchaj wiersza Anny Onichimowskiej Zielnik.


 

Rodzic, recytuje wiersz pokazując kartki z wymienionymi roślinami.

 

 

 

 

 

 

 

 

Biały rumianek.

Na drugiej – mały bukiet sasanek.

 Na trzeciej – liście dębu i babki.

Na czwartej – fiołki, konwalie, bratki.

Rozmowa na temat wiersza:

 Jakie rośliny znajdowały się na kartkach?

 Dlaczego był tam rysunek sasanek?

 Dlaczego zakładamy zielnik?

3. Wykonanie przez dziecko zielnika

Dziecko dostaje  rośliny (np. koniczynę, liście drzew lub innych roślin, mniszek pospolity, szczaw…), kawałki taśmy klejącej, kartki z bloku technicznego. Wykonuje następujące czynności:

  • Układa roślinę na kartce.

  • Przykleja ją do kartki za pomocą taśmy klejącej.

  • Tak robi z każdą kolejną rośliną.

Wykonuje tyle stron ile ma roślin lub na ile ma ochotę (ale przynajmniej trzy i tytułową).

4.Gimnastyka dla smyka.

https://youtu.be/351fw50UOn8

5.Ćwiczenia w czytaniu.

5 latki

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 73.

6 latki

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz.4, s. 76.

22
05.2020

Kształcenie na odległość

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 21.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

  1. Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań. - Czy to prawda, czy to fałsz?”.Rodzic mówi zdanie, dziecko odpowiada prawda/fałsz.

 Konik polny w wodzie gra.

 Żaba dwie głowy ma.

 Biedroneczki są w kropeczki.

 Motyle mają ciepłe czapeczki.

 Stokrotka jest czerwona.

 Ważka jest większa niż wrona…

  1. Wykonaj biedronkę z kamienia(pomaluj kamyki farbami jak na ilustracji poniżej, biedronki mogą być różnokolorowe:).

  • Rozmowa z R. na temat budowy biedronki.

  • Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.

 

3.Ćwiczenia gimnastyczne.

Nagranie muzyki marszowej

(https://youtu.be/DMAtvQk5lCk)

dla dziecka: paski kolorowej bibuły.

• Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki

jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu Rodzic daje dziecku złożone paski bibuły.

• Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.

 Po kole  na podłodze układa koła z bibułki i skacze dookoła obunóż, w jedną i w drugą stronę.

Powitania bibułką  dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez Rodzica.

• Jak najwyżej – wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie i łapie ją tuż nad podłogą.

Sprytne palce  chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.

Rysujemy ósemkę  stojąc dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

Lustro  Rodzic i dziecko tworzą parę, w której jedno z nich jest lustrem i odbija ruchy partnera, naśladując je.

Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

Latające owady – zgniata bibułkę w kulkę, rzuca przed siebie i podąża jej śladem, na koniec wrzuca bibułkę do kosza.

Marsz z muzyką – rytmicznie maszerują dookoła sali przy nagraniu marszowej melodii.

Podczas przerwy w grze przykucają i wyskakują w górę.

  1. Zabawa z elementem dramy Jestem…

Dziecko losuje wyrazy z nazwami mieszkańców łąki, odczytuje i za pomocą ruchów i gestu przedstawia go(Rodzic lub rodzeństwo może odgadywać nazwę).

motyl

konik polny

pszczoła

bocian

żaba

 

Poszukaj wraz z Rodzicami koło domu(mogą być rośliny, które znalazłeś/aś w środę na łące) roślin: szczaw, koniczyna, mniszek, rumianek, liście dębu lub innego drzewa, fiołki lub inne kwiatki. Jutro spróbujesz wykonać zielnik.

Pamiętajcie Państwo, wszystkie propozycje aktywności dostosowujemy do możliwości domowych. Dziękuję Dzieciom i Rodzicom za wytrwałość.

 

Pozdrawiam

 

21
05.2020

Kształcenie na odległość

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 20.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

  1. Wykonaj polecenia w kartach pracy.

Karta pracy, cz.4, s.43.

  1. Dzisiaj zapraszam na spacer na łąkę.

Zabierz ze sobą skakankę – poskacz na niej.

Co nas czeka na łące?

Co można zobaczyć na łące?

W jaki sposób można spędzać czas na łące?

Wnikliwie obserwuj rośliny i zwierzęta, zapamiętaj ich wygląd, jak się poruszały, jakie wydawały odgłosy?

Jakiego koloru było na łące najwięcej?

Jakie rośliny poruszane były wiatrem, rozpoznaj je i nazwij.

Pozbieraj na łące różne kwiaty i rośliny, zapamiętaj ich nazwy, zrób z nich bukiet dla Rodziców(nie wyrzucaj, będą potrzebne na piątek).

Poszukaj koło domu lub podczas spaceru na łąkę okrągłych kamieni.

  1. Narysuj łąkę na zielonej kartce kredkami świecowymi, farbami lub skorzystaj z wyprawki plastycznej - karta L.

  2. Obejrzyj film „Zagadkowa łąka”.

    https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg&feature=youtu.be

     

    Pozdrawiam

 

20
05.2020

Kształcenie na odległość

 

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 19.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

1.Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otocz pętlą owady. Dokończ rysunek motyla według wzoru.

Karta pracy cz. 4, s. 39.

2.Zabawy z sześcianem.

Przypomnienie cech kwadratu.

 Nakreśl w powietrzu kształt kwadratu.

 Jakie są boki kwadratu?

  • Zapoznanie z sześcianem.

    kostka Rubika

    kostki do gry

    sześciany z papieru

    kostki lodu

    klocki

    skrzynia

 

  • Wskaż na ilustracjach najmniejszy i największy sześcian.


 

  • Karta pracy, cz. 4, s. 40,41,42.

Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi.

Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

  • Zabawy z sześcianem – kostką.

Kostka z liczbami.

Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek (lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

− Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.

Na zakończenie dzieci przypominają, kształt jakiej bryły ma kostka.

3.Osłuchanie z piosenką „Wiosna na łące.

https://youtu.be/814z9Tpphkw

I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna         

w kwiecistej sukience,     

 budzi maki i stokrotki,  

jaskry i kaczeńce.

 

Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,  

świeci ciepłe słońce,  w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące.

 

 

II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,  

da dziś pierwszy koncert.  

Tańczą pszczoły i motyle, 

żabki i chrabąszcze.

 

Ref.: Ptaki…

 

 III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,  

tańczą i śpiewają,

nawet krecik wyszedł z norki,

z myszką pląsa żwawo.

 

Kto przybył na łąkę?

Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?

Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?

Kto mieszka na łące?

Naucz się refrenu, zaśpiewaj.

4. Ćwiczenia logorytmiczne: Rób to, o czym mówi wiersz.

Dziecko porusza się razem z Rodzicem zgodnie z tekstem wypowiadanego przez niego wierszyka. Następnie porusza się samo podczas recytacji przez Rodzica.

Zrób do przodu cztery kroki,

Klaśnij w ręce razy pięć,

 i rozejrzyj się na bok,.     

na klaskanie też masz chęć!

Tupnij nogą raz i dwa,     

wokół obróć się, raz dwa,

ta zabawa nadal trwa,    

piłka skacze hop-sa-sa.

Teraz w lewo jeden krok,

ręce w górę i na boki,

przysiad, i do góry skok. 

Zrób zajęcze cztery skoki.

Zrób do tyłu kroków trzy,

gdy się zmęczysz, poleż sobie,

 by koledze otrzeć łzy

i wyciągnij w górę nogę.

Pozdrawiam

Życzę miłego tygodnia

 

 

19
05.2020

Kształcenie na odległość

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 18.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

Temat tygodnia: Łąka w maju.

1. Popatrz na ilustrację. Co dzieje się na łące w maju. Wskaż na ilustracji: biedronkę, konika polnego, żabę, motylka cytrynka – podziel nazwy zwierząt na sylaby (5 latki, na głoski – 6 latki).

Karta pracy, cz. 4, s. 36−37.

2. Posłuchaj opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Zabawa w chowanego.

Książka (s. 74–77) dla dziecka.

Za lasem płynie strumyk, za strumykiem rozpościera się łąka, na łące rosną zielona trawa i stokrotki o biało-żółtych kwiatach. I jeszcze wiele innych kolorowych kwiatów i zielonych roślin. Pewnego dnia biedronka, żabka, konik polny i motyl cytrynek bawili się na łące w chowanego.  

Jeden, dwa, trzy... – mała biedroneczka odliczyła do dziesięciu i rozejrzała się dookoła. – Zaraz was znajdę – zawołała, pewna siebie.

Po chwili wykrzyknęła radośnie: – Widzę cię, żabko! Siedzisz pod liściem mlecza!

       Biedronka sfrunęła na liść i zajrzała pod spód.

Coś takiego! Żabki tam nie było. Wszędzie tylko zielone źdźbła trawy i liście roślin łąkowych  tak samo zielone jak żabka.

       „To nie ten liść” – pomyślała i przeniosła się na sąsiedni, a potem na kolejny.

 O! Coś zielonego mignęło jej przed oczami! Biedronka rozpostarła małe skrzydełka. – Mam cię, koniku polny! Siedzisz między koniczynkami! Widzę cię! Zaraz będziesz zaklepany – ucieszyła się z odkrycia.

- I hop! – biedroneczka usiadła na listku koniczyny.

 „Znowu nic?” – nie mogła się nadziwić, że pośród zieleni nie ma nawet śladu konika polnego. – Zdawało mi się – westchnęła, jednak już po chwili uśmiechnęła się szeroko. „Cytrynka na pewno znajdę. Jest większy od konika polnego i ruchliwszy od żabki” – pomyślała.

         Wzbiła się w górę, żeby objąć wzrokiem całą łąkę. Żółty kolor przyciągnął jej uwagę.

- Jest! Widzę cię, motylku!

 Już po chwili siedziała na płatku stokrotki. Jednak to był tylko kwiat, a dookoła – tysiące podobnych. Czy któryś z nich był motylem cytrynkiem? Z pewnością nie.

- Żabka, konik polny i motylek poszli sobie, a mnie zostawili – powiedziała rozczarowana biedronka. Zrobiło się jej bardzo przykro, że przyjaciele tak z nią postąpili.

- Mylisz się, biedroneczko – odezwał się mądry ślimak. – Twoi przyjaciele wciąż są na łące. Trudno znaleźć zieloną żabkę i zielonego konika polnego pośród zielonej trawy. Niełatwo też wypatrzyć  żółtego motyla, gdy łąka żółci się od kwiatów. Tak jednak powinno być. Barwa chroni twoich przyjaciół przed niebezpieczeństwem. Ci, którzy na nich polują, mają wielki kłopot z odróżnieniem motyla od kwiatka albo konika polnego czy żabki od zielonych liści.  – - To prawda – z zieleni wyskoczyli roześmiani przyjaciele biedronki: żabka i konik polny.  – - - Najprawdziwsza prawda – potwierdził motylek cytrynek i wyfrunął z kępy żółtych jaskrów.

Nie przejmuj się, biedroneczko, że nas nie znalazłaś. Teraz ja będę szukał. Ukryj się dobrze. Żabka i konik polny też.

 Biedronka ucieszyła się z takiej zamiany. Ale gdzie znaleźć kryjówkę? Dookoła tyle zieleni. Czerwona biedronka w czarne kropki będzie widoczna z daleka.

 Szczęśliwie brzegiem rzeki szła uśmiechnięta od ucha do ucha Ada. Usiadła na skraju łąki, żeby odpocząć. Miała na sobie czerwone spodenki w czarne kropeczki.

 Biedroneczka aż wstrzymała oddech z zachwytu.

Lecę – powiedziała sobie. Skrzydełka, choć małe, poniosły ją na skraj łąki. Usiadła leciutko na pięknych spodniach dziewczynki i... znikła.

       A może wciąż tam siedzi. Jak myślicie?

  • Rozmowa na temat opowiadania:

− W co bawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

− Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

– Co to jest barwa  ochronna?

 

Ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia.

Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt, takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna.

 

3.Ćwiczenie z tekstem.

Książka (s. 74–77).

Przeczytaj tekst umieszczony pod ilustracjami.

4. Wykonaj pracę plastyczną – Majowa łąka.

 

Wyprawka plastyczna, karta 23, nożyczki, klej.

Wycinanie z karty pasa w kolorze zielonym, składanie według instrukcji, przyklejenie wiosennych kwiatów-naklejek (od największych do najmniejszych).

 

5. Posłuchaj opowiadania rodzica o cyklu rozwojowym motyla.

Karta pracy, cz.4, s.38.

Ponumeruj koleje obrazki za pomocą kropek (lub liczb). Pooglądaj zdjęcia motyli. Posłuchaj ich nazw.

Obejrzyj film „Jak larwa przeobraża się w motyla”(dla chętnych).

https://youtu.be/zNeizTuJCgg

6. Poćwicz czytanie(wszyscy).

Wyprawka plastyczna- obrazki, wyrazy(biedronka, konik polny, wazka, stokrotka, mak), nożyczki, klej, kartka. Wytnij, przeczytaj wyrazy, dobierz nazwę do obrazka, naklej wyrazy z obrazkami na kartce.

Karta pracy „Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania i, pisania, liczenia, s.74.(5 latki)

Pozdrawiam

 

 

18
05.2020

Kształcenie na odległość

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 15.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

  1. Odczytaj, wytnij i zilustruj wyrazy.

Wytnij podane wyrazy, naklej na kartkę i narysuj pod nimi odpowiednie ilustracje.

 

kotek

 

samochód

 

łąka

 

domek

 

  1. Posłuchaj opowiadania na podstawie baśni H. Ch. Andersena (duńskiego baśniopisarza) „Księżniczka na ziarnku grochu”.

Popatrz na mapę Europy, odszukaj z Rodzicem Danię (stolica Kopenhaga, Dania należy do UE), powiedz, jak wygląda flaga Danii.

 

Był raz sobie pewien książę, który chciał pojąć za żonę PRAWDZIWĄ księżniczkę. Jeździł po całym świecie i szukał tej jedynej, ale zawsze coś stawało mu na przeszkodzie. Nie brakowało co prawda księżniczek, ale młodzieniec patrząc na wszystkie te piękne panny, nie mógł pozbyć się wrażenia, że nie są one stuprocentowymi księżniczkami. Nie znalazłszy tej, której szukał, wrócił do ojcowskiego zamku smutny i zniechęcony.

Aż pewnego wieczora rozszalała się burza. Błyskało się i grzmiało, a deszcz lał się strumieniami. Nagle ktoś zastukał do bram miasta. Gdy je otworzono, oczom zdumionych mieszkańców ukazała się młoda dziewczyna. Jak ona wyglądała! Woda ściekała z jej włosów i sukni, lała się do trzewików i wytryskiwała z ich końców w górę. Nie był to jednak koniec niespodzianek na ten wieczór - nieznajoma oświadczyła, że jest tą jedyną prawdziwą, poszukiwaną księżniczką!

Ano, przekonamy się zaraz — pomyślała królowa-matka, ale głośno nie rzekła nic.

Poszła razem ze służkami, które przygotowywały sypialnię dla niespodziewanego gościa, zdjęła z łóżka całą pościel i położyła na deskach jedno małe ziarenko grochu. Potem przykryła je dwudziestoma materacami i jeszcze ułożyła na nich dwanaście puchowych pierzyn, jedną na drugiej. Łóżko dla księżniczki było gotowe. Rano królowa spytała ją, czy dobrze spała.

O, niestety nie! — odparła księżniczka — Przez całą noc nie zmrużyłam oka. Leżałam na czymś strasznie twardym, aż mam całe ciało posiniaczone i obolałe.

Po tym poznano, że to rzeczywiście jest PRAWDZIWA księżniczka. Bo tylko prawdziwa księżniczka mogła poczuć ziarenko grochu przez dwadzieścia materacy i dwanaście puchowych pierzyn!

Uszczęśliwiony książę wziął ją za żonę, a ziarnko grochu umieszczono w państwowym muzeum osobliwości i pewnie jest ono tam dziś (o ile gdzieś nie przepadło).

Taka to jest prawdziwa historia o prawdziwej księżniczce.

 

Rozmowa na temat utworu.

  • Z kim chciał ożenić się książę?

  • Jak wyglądała księżniczka, która pewnego dnia zapukała do bramy miasta?

  • Jak królowa chciała się przekonać, czy jest to prawdziwa księżniczka?

  • Czy dziewczyna okazała się prawdziwą księżniczką?

 

  1. Posłuchaj piosenki „Syrenka”(YouTube).

Na podstawie piosenki postaraj się odpowiedzieć na pytania dotyczące naszej Ojczyzny.

Kraj w którym mieszkamy to…

Co to jest stolica?

Jak nazywa się stolica Polski?

Jak nazywa się najdłuższa z polskich rzek?

 

Gdzie w Warszawie można spotkać Syrenkę?

Co to jest herb?

  1. Dla wszystkich pilnie pracujących „DYPLOM MAŁEGO POLAKA/POLKI”

Dziękuję za wytrwałość.

Pozdrawiam

 

15
05.2020

Kształcenie na odległość

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 14.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

  1. Poćwicz czytanie.

Wyprawka plastyczna, karta N, nożyczki, klej. Wytnij obrazki i zadania. Ułóż zdania do obrazków. Odczytaj.

  1. Przyglądnij się mapie Europy, wykonaj ćwiczenia.

Karta pracy, cz.4, s.34-35.

Jeśli masz w domu globus (czym jest, do czego służy?), poproś Rodzica o odczytanie nazw kontynentów, wprowadź go w ruch, a potem palcem zatrzymaj palcem, do jakiego miejsca dotarłeś/Aś, odczytaj samodzielnie lub z pomocą Rodzica.

  1. Zobacz filmik „Unia Europejska. Poznaj Unię (Animacja) – YouTube.

  2. Budowle i symbole charakterystyczne dla niektórych państw UE.

  
  
  

Włochy - Koloseum

  

  Włochy – krzywa wieża w Pizie

   

 

  1. Zabawy ruchowe dla dzieci w domu w czasie koronawirusa(YouTube).

  2. Może z Rodzicami przygotujesz produkty i zrobisz pizzę. Zachęcam(w trakcie przygotowywania nazywaj produkty, dziel nazwy na sylaby i głoski).

  3. Na koniec nauczymy się parę włoskich zwrotów:

  • buongiorno (bondżorno) – dzień dobry

  • arrivederci (arivederczi) – do widzenia

  • mi chiazmo (mi kjamo) – nazywam się

  • si(sij) – tak

  • grazie (gracje) – dziękuję

Saluti Uśmiech

Maria Wątroba

14
05.2020

Kształcenie na odległość

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 13.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

 

  1. Posłuchaj hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego. https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA

W jakich okolicznościach można go usłyszeć?

Jak zachowujemy się podczas słuchania i śpiewania hymnu?

  1. Rodzic wyjaśnia pojęcie Warszawa – stolica Polski ( miasto, w którym znajduje się siedziba centralnych organów państwa lub główne miasto okręgu, rejonu, województwa, powiatu, krainy historycznej, R. zwraca uwagę na najważniejsze urzędy znajdujące się w stolicy):

Budynek Sejmu

Pałac Prezydencki

Kacelaria Prezesa Rady Ministrów

Ministerstwo Edukacji Narodowej

 

  1. Wykonaj małą mapę Polski.

  • Wskaż granice na kolorowej mapie.

  • Zwróć uwagę na kolorystykę poszczególnych regionów naszego kraju: zielony – niziny, żółty – wyżyny, czerwony- góry, niebieski – woda

  • Pokaż i nazwij najdłuższe rzeki (Wisła, Odra) oraz miasta (Kraków, Warszawa, Gdańsk)


     

    Wykonaj mapę(wydrukuj kontur, naklej na karton, wytnij, przygotuj plastelinę, kredki, farby, papier kolorowy – co masz w domu)

     


  • Naklej cienki wałeczek plasteliny po narysowanym przez Rodzica śladzie drogi Wisły.

  • Wypełnij plasteliną, papierem kolorowym lub pokoloruj kredkami wnętrza konturu(góry, niziny, wyżyny) zgodnie z kolorystyką.

  • Zaznacz Warszawę i Jaworzno.

  1. Zabawa – „Rozwijamy zdania”

Rodzic pokazuje obrazek(szarego kota pijącego mleko z niebieskiej miski). Podaje zdanie i mówi, że dodając kolejne słowa będziemy je rozwijali, np.

Kot pije”.
„Kot pije mleko”.
„Szary kot pije mleko”.
„Szary kot pije mleko z miski”.
„Szary kot pije mleko z niebieskiej miski”.

Pozdrawiam

 

13
05.2020

Kształcenie na odległość

Propozycja aktywności do zrealizowania w dniu 12.05. w Oddziale Przedszkolnym - Grupa „B” .

1.Powiedz, co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada i ich najbliżsi?

 

Karta pracy, cz.4, s. 30-31.

  • Ułóż zdania z podanymi przez Rodzica słowami: stolica, Wisła, syrena.

 

2. Oglądnij film edukacyjny – „Zabytki Warszawy”(YouTube).

3. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.

Przygotowujemy kilka butelek plastikowych, np. o pojemności 1L z różną zawartością wody(może być zabarwiona farbą). Butelki muszą być dobrze zakręcone.

  • Rodzic stawia przed dzieckiem jedną butelkę z wodą i pyta.

Ile jest wody w butelce – dużo, mało?

  • Potem przewraca butelkę i zadaje pytanie.

Czy w tej butelce jest tyle samo wody?

 

Butelki z różną ilością barwionej (lub nie) wody.

Dziecko określa:

- W której butelce jest najwięcej wody barwionej?
- W której butelce jest najmniej wody barwionej?

Dziecko ustawia butelki według ilości płynu w nich zawartego – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.

  • Dziecko dmucha w kolejne odkręcone butelki i porównuje dźwięki wydawane przez nie.

  • Zapoznanie z miarą płynów.

Karta pracy, cz.4, s. 32-33.

Możecie zobaczyć filmiki na YouTube odnośnie mierzenia objętości i ilości płynu. Zachęcam!

4. Ćwiczenia gimnastyczne z gąbkami (takimi do mycia ciała).

Modelka, Model” – dziecko chodzi wyprostnie z gąbką na głowie w różnych kierunkach po pokoju, aby gąbka nie spadła na ziemię;

 

Kapelusz” – dziecko chodzi po pokoju z gąbką na głowie, na sygnał Rodzica (klaśnięcie)wykonuje siad skrzyżny, po czym wstaje i chodzi dalej;

 

Akrobata” – dziecko w marszu i w biegu przekłada gąbkę z ręki do ręki , z przodu, z tyłu, wokół siebie, pod kolanem;

 

W cyrku” – dziecko układa gąbkę na stopie, podrzuca w górę i stara się złapać;

 

Pingwinek” – podskoki obunóż z gąbką między kolanami, chód z gąbką;

 

 

Sztuczka” – dziecko w staniu rozkrocznym rzuca gąbką między nogami w tył ponad siebie, tak by przeleciała w przód ponad głową;

 

Szybki i zwinny” – dziecko stojąc rzuca gąbkę w górę i przed chwytem stara się wykonać np. klaśnięcie w dłonie, wykonać obrót, zrobić przysiad itp.;

 

Czatujący kot” – dziecko na czworakach popycha gąbkę ręką i stara się naśladować ruchy skradającego kota, tak samo z gąbką na plecach;

 

Ochroniarz” – dzieci siedzi z Rodzicem lub rodzeństwem naprzeciwko siebie, dziecko trzyma gąbkę palcami stóp, przyciskając ją do podłogi, Mama, Tata lub rodzeństwo (zależy z kim ćwiczy)stara się chwycić gąbkę palcami stóp i wyciągnąć ją spod stóp dziecka, następnie zmiana ról;

 

Bociek” – dziecko stojąc na jednej nodze, kładzie gąbkę na kolanie zgiętej nogi i starają się wytrzymać tak jak najdłużej;

 

Zwinna foka” – dziecko w leżeniu na plecach, unosi biodra nad podłogę tak, aby móc przełożyć gąbkę pod sobą;

 

Marsz” – dziecko maszeruje przy oklaskach Rodzica, na sygnał zanosi gąbkę do miejsca, z którego została zabrana.

 

5. Nasze godło – praca plastyczna.

Wyprawka plastyczna, karta 22, nożyczki, czerwona farba, pędzel, korona. Wycinamy z karty rysunek godła i malujemy na czerwono, tak aby kształt orła został biały, naklejamy koronę na głowie orła.

 

6. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 75.( 5 latki).

Pozdrawiam

Maria Wątroba

12
05.2020