Szkoła Podstawowa nr 14 im. Majora Henryka Sucharskiego w Jaworznie

Programy edukacyjne

W Szkole Podstawowej nr 14 w Jaworznie realizowane są następujące programy:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Artykuły

Ster na programowanie

16
10.2019

Mój OK zeszyt

16
10.2019

Przejdź do - "Aktywna tablica"

"Aktywna tablica"

 Nasza szkoła przystąpiła w roku 2019 do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów 
i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.
W ramach wsparcia finansowego otrzymaliśmy 17500 zł (w tym wkład własny 3500 zł) na zakup monitorów interaktywnych.
W dwóch salach lekcyjnych nie ma już zielonych tablic i kredy. Są tam teraz zamontowane monitory interaktywne Samsung
o przekątnej 65 cali, z pomocą których można na lekcjach czynić cuda.

15
10.2019

Przejdź do - Code Week w 2b

Code Week w 2b

 

 

Klasa 2b w ramach innowacji „Ster na programowanie z Uczymy Dzieci Programować” aktywnie uczestniczy w wyzwaniu EU Code Week, który w tym roku trwa od 5 – 20 października. Zgłosiliśmy 10 wydarzeń, które zostały przez organizatorów zaakceptowane do realizacji i już 5 zadań mamy za sobą. Po tym pracowitym tygodniu możemy się pochwalić Certyfikatem oraz zdjęciami z zajęć.                                                                       

                                                                                           Małgorzata Kozioł

14
10.2019

Czytam z klasą lekturki spod chmurki

14
10.2019

Przejdź do - Pocztówka naszego miasta

Pocztówka naszego miasta

POCZTÓWKA NASZEGO MIASTA

 

W ramach Międzynarodowego Projektu pn. „Piękna nasza Polska cała” , klasa 1b począwszy od 5 grudnia 2018 roku realizuje: zadanie 12. - „Piękna nasza Polska cała” – wysłanie pocztówki swojej miejscowości na podany adres (celem tego działania jest wykonanie z nadesłanych pocztówek mapy Polski).

Nawiązaliśmy kontakt z koleżankami i kolegami oraz ich wychowawcami z wielu szkół w całej Polsce, wysyłamy do nich pozdrowienia, życzenia. W zamian otrzymujemy zwrotne pozdrowienia pocztówkowe z różnych miejscowości, które zamieszczamy na sporządzonej mapie Polski. Każda wizyta pani woźnej, która przynosi „pocztę” do klasy sprawia nam wiele radości. Czytamy, co piszą do nas koledzy z innych szkół i poznajemy wspaniałe widoki ich miejscowości. Patrząc na mapę, dowiadujemy się, gdzie mieszkają. To bardzo ciekawe doświadczenie. Pierwsza edycja Projektu „Piękna nasza Polska cała” dobiega już końca, ale my nie mamy zamiaru rezygnować z korespondencji z naszymi kolegami. Chcemy ich poznać bliżej, a przez to nauczyć się redagowania i pisania pozdrowień, życzeń, listów i adresowania kartek, listów. Te umiejętności na pewno się nam przydadzą. A może też zawiążą się bliższe przyjaźnie?...

Małgorzata Kozioł

 

24
01.2019

Przejdź do - Godzina kodowania

Godzina kodowania

Godzina Kodowania z Uczymy Dzieci Programować – dzielmy się radością kodowania

 

 

Uczniowie klasy 1b pod kierunkiem pani Małgorzaty Kozioł w ramach zajęć pozalekcyjnych Programowanie na dywanie oraz realizowanego programu Uczymy Dzieci Programować w dniach od 03. do 09.12.2018 roku z powodzeniem wzięli udział w kolejnym już wyzwaniu pn. „Godzina Kodowania z Uczymy Dzieci Programować – dzielmy się radością kodowania”.

Główne cele konkursu to:

  • Rozpowszechnianie inicjatywy jaką jest Godzina Kodowania;

  • Zainteresowanie programowaniem szerokiej grupy odbiorców;

  • Poszerzenie umiejętności programistycznych, wprowadzenie elementów kodowania i robotyki do codziennych zajęć dydaktycznych w szkole;

Kodowanie to rozwój logicznego, algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, rozwój kompetencji społecznych i mnóstwo dobrej zabawy. Warto przeznaczyć godzinę na aktywności związane z programowaniem, bo to inwestycja w przyszłość dziecka.

Warunkiem uzyskania Certyfikatu i Dyplomów było w okresie od 3 do 9 grudnia 2018 r. zrealizowanie zadania przygotowanego przez organizatorów ogólnopolskiego konkursu, a następnie podzielenie się w grupie na facebook www.uczymydzieciprogramowac.pl wiedzą, doświadczeniami i dobrymi praktykami w formie fotorelacji.

 

23
01.2019

Przejdź do - Ogólnopolski Konkurs 100 - lecie Odzyskania Niepodległości

Ogólnopolski Konkurs 100 - lecie Odzyskania Niepodległości

TRZYDNIOWE WARSZTATY

100 LECIE ODDZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI

z OGÓLNOPOLSKIM PROGRAMEMEM

„UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ”

 

W dniach od 13 do 20 Listopada 2018 r. klasa 1b wzięła udział w kolejnym wyzwaniu - 100 Lecie Odzyskania Niepodległości z Uczymy Dzieci Programować. Warunkiem uzyskania Certyfikatów było wykonanie w ciągu trzech dni, trzech zadań wymagających kodowania i programowania. Zadania zostały przygotowane przez organizatorów ogólnopolskiego konkursu. Obejmowały one tematykę patriotyczną i historyczną.

Zadanie I: Jestem Polką, jestem Polakiem – co to dla mnie znaczy?

W ramach tego zadania utworzyliśmy kod z naszymi wartościami. Zajęcie przebiegało w dwóch etapach:

1. Najpierw wspólne ustaliliśmy najważniejsze dla nas wartości i zakodowaliśmy je na macie.

2.Następnie przeszliśmy do pracowni komputerowej i tam przy wykorzystaniu maty wirtualnej do kodowania zaprezentowaliśmy swobodne interpretacje tematu.

Jesteśmy dumni! To nasze kolejne, nowe, wspaniałe doświadczenia!

Zadanie II:Polska i jej sąsiedzi.

Odszukaliśmy na mapie granice naszego kraju. Ustaliliśmy, z kim Polska sąsiaduje. Poznaliśmy flagi naszych sąsiadów. Ustaliliśmy, do którego z państw należą poszczególne flagi. Zamieściliśmy mapkę (granice Polski) na macie i wyznaczyliśmy miejsca granic Polski z Rosją, Litwą, Ukrainą, Białorusią, Słowacją , Czechami i Niemcami. Oznaczyliśmy te miejsca na macie flagami tych państw.

Świetnie poradziliśmy sobie z tym zadaniem i było wiele radości.

Zadanie III: Znam swój kraj - gra planszowa

Stworzyliśmy grę planszową na macie do kodowania. Podzieliliśmy się na 4 zespoły. Losowaliśmy rzutem kostki numer pytania ( pytania dotyczyły wiedzy patriotycznej i historycznej) oraz gromadziliśmy punkty na macie ustawiając kubki na wybranych liczbach i znakach. Grupa zielonych jako pierwsza uzyskała wymaganą "czwórkę", ale wszyscy bawiliśmy się świetnie.

 

Regulamin konkursu wymagał bieżących relacji fotograficznych i opisowych z wykonania poszczególnych zadań oraz podsumowania zadań w formie ankiety on-line, z czego wywiązaliśmy się wzorowo. W konkursie uczestniczyło około 300 szkół z całej Polski. A my możemy poszczycić się kolejnym Certyfikatem.

 


 

10
12.2018

Przejdź do - "Ruch to zdrowie"

"Ruch to zdrowie"

Na zajęciach pozalekcyjnych w ramach programów własnych odbywają się zajęcia ruchowe pod nazwą „Ruch to zdrowie: zajęcia ruchowe z elementami fitness”. Zajęcia odbywają się przy muzyce w każdy wtorek od 13.45 do 14.30 na sali gimnastycznej.
Program zajęć jest przeznaczony do realizacji w roku szkolnym 2018/2019 dla dziewcząt z klas 3 i 4. Głównym celem programu zajęć jest pobudzanie aktywności uczniów, rozwijanie ich indywidualnych zainteresowań oraz przeciwdziałanie złym nawykom, promowanie zdrowego stylu życia, a także ukazanie możliwości ciekawego spędzania czasu wolnego i podnoszenie nastroju dzieci.

 

Joanna Górecka

06
11.2018

Przejdź do - Code Week

Code Week

PIERWSZAKI DAJĄ PRZYKŁAD

Klasa 1b podjęła wyzwanie

Code Week z Uczymy Dzieci Programować”

 

Upowszechniamy europejską inicjatywę - Code Week. Poszerzamy umiejętności programistyczne, kodujemy podczas codziennych zajęć dydaktycznych w szkole. Nabywamy coraz to nowe umiejętności, świetnie się bawimy. Naszą wiedzą i doświadczeniem oraz dobrymi praktykami dzielimy się z innymi. Zamieszczamy relacje w grupach na facebook.com/edusense, www.uczymydzieciprogramowac, www.facebook.com/kodowanienadywanie, www.facebook.com/CodeWeekPL.

W trwającym obecnie europejskim tygodniu kodowania zaplanowaliśmy i zgłosiliśmy na stronie www.codeweek.eu 5 wydarzeń https://codeweek.eu/my, które zostały zaakceptowane przez organizatorów konkursu Code Week. Dwa z nich już za nami. Potwierdzeniem - uzyskane Certyfikaty za każde z nich https://codeweek.eu/certificates. Oto kilka przykładów naszych poczynań.

 

Małgorzata Kozioł

 


 

22
10.2018